utorok 10. júla 2012

Hry o život

Hry o život


V blízkej budúcnosti v krajine s názvom Panem sa každoročne konajú hladové hry. Krajina má 12 obvodov, z ktorých sú vybraní dvaja súťažiaci - chlapec a dievča vo veku od 12 do 18 rokov. Chudobní občania svoje riziko účasti v hrách zvyšujú - keď nemajú čo jesť, jedlo si môžu kúpiť za viac papierikov v tombole. Katniss Everdeen sa do hier dostala tak, že šla namiesto svojej mladšej sestry Prim, ktorá bola príliš mladá a  bezbranná voči ostatným súperom, a tak ju zachránila pred istou smrťou, krutou a bolestivou. Katniss, ako aj všetci ostatní, mali v aréne len jeden cieľ - prežiť - vyhrať môže len jeden. 


Hry o život sú natočené podľa prvého dielu úspešnej knižnej trilógie Hry o život. Knihu som nečítal, a tak neviem posúdiť odlišnosť filmu od knihy. Samotný film bol však zvládnutý aj po hereckej aj režisérskej stránke veľmi dobre. S výberom hercov som problém nemal, keďže som ich ani nepoznal a každý svoju rolu zahral presvedčivo. 


Dej sa nejako veľmi nevyvíjal. Len sa bojovalo a zomieralo. Nič iné sa v podstate vo filme nedialo. Takže mi pripadal stereotypne, miestami až nudne. Až na ten koniec, ktorý som nečakal. A vďaka tomu, čo sa stalo na konci, by nemohlo byť pokračovanie, pravdepodobne s rovnakým názvom, ako má knižné - Skúška ohňom. Premiéra je plánovaná na jeseň v roku 2013. Na druhý diel sa teším viac, čítal som aj knihu a dej je zaujímavejší a napínavejší. 


Moje hodnotenie
75%

(Ako som už spomínal, zaujímavý dej, dobrí herci, naopak, percentami som strhol stereotypnosť 3/4  deja.)

1 komentár:

  1. Ahoj mala by som záujem o kúpu Vášho blogu ak máte aj vy záujem predať ho tak ma kontaktujte na mail cviky.brucho@facebook.com
    dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť